Mirosław Brejwo- zarządzanie czasem i efektywność osobista | FYI, HTH, czyli skróty które warto znać
2165
post-template-default,single,single-post,postid-2165,single-format-standard,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-content-sidebar-responsive,columns-4,qode-theme-ver-13.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.4,vc_responsive

FYI, HTH, czyli skróty które warto znać

Anglojęzyczne skróty stają się coraz popularniejsze w biznesowej komunikacji mailowej, warto znać te najpopularniejsze.

 
Przyznam, że nie jestem wielkim fanem używania tych skrótów, choć na pewno przyśpieszają nieco komunikację. Jednak nawet jeśli nie zdecydujecie się na ich wykorzystywanie, ich znajomość spowoduje, że będziecie wiedzieć co autor odebranej przez Was wiadomości miał na myśli.
 

AFAIC – as far as I’m concerned, as fast as i can

Ten skrót ma dwa rozwinięcia, zdecydowanie popularniejsze jest  „as far as I’m concerned”, czyli jeśli o mnie chodzi. Może się jednak zdarzyć, że zlecicie pracownikowi wykonanie zadania a w odpowiedzi zobaczycie AFAIC- nie będzie to całkiem bez sensu, jest to drugi wariant „As fast as I can” (zrobię to tak szybko, jak to możliwe), czasem używane aby po prostu potwierdzić, że wiadomość dotarła.
 

ASAP – as soon as possible

Zdecydowanie nadużywane przez niektórych menadżerów, którzy dopisują ASAP do każdego wydelegowanego zadania. Skrót oznacza „tak szybko jak to możliwe” i bywa rozumiany dwojako, albo jako „rzuć wszystko i bierz się za to”, albo w wersji łagodniejszej potrzebuję tego pilnie, ale mogę chwilę poczekać. Jeżeli będziecie używać ASAP za każdym razem, pracownicy, albo zaczną to ignorować, albo oduczą się samodzielnej organizacji pracy, więc warto zostawić sobie ten skrót na wyjątkowe sytuacje.
 

EOD – end of the day

Kolejny skrót powiązany ze zlecaniem zadań, oznacza że nadawca oczekuje wyniku naszej pracy do końca dnia.
 

FAQ – Frequently Asked Questions

Tak na prawdę skrót ten nie jest zbyt często używany w komunikacji mailowej (chyba, że z biurem obsługi klienta).  Postanowiłem go tutaj umieścić, bo choć jest jednym z najczęściej pojawiających się w internecie (także na polskich stronach) wciąż sprawia trudności, a oznacza zbiór najczęściej zadawanych pytań (i odpowiedzi na te pytania) na przykład odnośnie usług proponowanych przez firmę.
 

FYI – For your information

„Do Twojej wiadomości”, oznacza, że nadawca nie oczekuje od nas odpowiedzi, po prostu przesłana informacja może nam się przydać.
 

HTH – Hope that helps

Drugi ze skrótów użyty w tytule tego artykułu, „mam nadzieję, że to pomoże” (przyda się)
 

PFA – Please Find Attached

Sprawdź załącznik. Skrót używany dosyć często jeżeli nadawca chce przekazać nam załącznik, bez treści wiadomości, wówczas możemy się spotkać z „PFA”
 
I jeszcze kilka popularnych skrótów, które nie wymagają dodatkowych komentarzy:

BTW – By the way

A tak przy okazji
 

RFQ – Request for quotation

Zapytanie o wycenę
 

IIRC – If I remember correctly

O ile dobrze pamięta
 

IMHO – In my humble opinion

Moim skromnym zdaniem (w wersji pozbawionej słowa „skromnym”: IMO)
 

AFAIK – as far as I know

O ile wiem
 

TBH – to be honest

Szczerze mówiąc
 
Powodzenia w szybkim rozpoznawaniu skrótów.

No Comments

Dodaj komentarz